دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳ |۱ محرم ۱۴۴۶ | Jul 8, 2024
محسنی، رئیس نمایندگی جامعه المصطفی در آسیای مرکزی

حوزه/معاون پژوهشی مجتمع آموزش عالی حکمت و مطالعات ادیان المصطفی از اعلام فراخوان همایش بین‌المللی حکیم فارابی خبر داد و مهلت ارسال آثار را تا بیستم اسفند ماه ۱۴۰۳ اعلام کرد:

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین آذریان، معاون پژوهشی مجتمع آموزش عالی حکمت و مطالعات ادیان جامعه المصطفی، روز یکشنبه در تبیین فراخوان همایش بین‌المللی حکیم فارابی به نقش جدی اصحاب رسانه در آگاهی‌بخشی و معرفت‌افزایی در جهت تقویت و ترویج پیام‌های این همایش بین‌المللی در بسترهای مختلف رسانه‌ای اشاره و اظهار کرد: در راستای تأکیدات مقام معظم رهبری در گسترش ارتباط علمی، فرهنگی، اجتماعی و مردمی میان ایران و جهان اسلام بر محوریت حکیم فارابی به ویژه در منطقه آسیای مرکزی، همایش بین‌المللی حکیم فارابی در شورای پژوهش المصطفی تصویب و در پایگاه استنادی جهان اسلام ثبت شد.

وی افزود: پوستر همایش به پنج زبان فارسی، عربی، انگلیسی، روسی و ترکی استانبولی آماده شده است و برآنیم از ظرفیت حدود ۷۰ نمایندگی المصطفی در عرصه بین‌الملل در این همایش استفاده کنیم و از مراکز علمی و دانشگاهی این کشورها بهره ببریم.

معاون پژوهش مجتمع آموزش عالی حکمت و مطالعات ادیان ادامه داد: اعضای شورای سیاست‌گذاری همایش را شامل حجج اسلام والمسلمین و آیات اعرافی، اراکی، قمی، رمضانی، فیاضی، عباسی، واعظی، ایمانی پور، خسروپناه، شهریاری، دیرباز و گرجیان تشکیل می‌دهند که بیانگر اهمیت این همایش است.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت نهادهای همکار داخلی و بین‌المللی در همایش حکیم فارابی، خاطرنشان کرد: در کمیته علمی همایش حدود ۴۰ نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های مختلف کشور عضویت دارند و از حدود ۱۸ کشور نیز آمادگی خود را برای همکاری در این همایش اعلام کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین آذریان مهلت ارسال چکیده آثار به همایش را تا ۲۰ اسفند سال جاری اعلام کرد و گفت: پژوهشگران و محققان تا ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۴ برای ارسال اصل مقالات به سامانه همایش حکیم فارابی فرصت دارند و اختتامیه همایش نیز طی روزهای ۲۸ و ۲۹ آبان ۱۴۰۴ همزمان با سالروز حکیم فارابی در قم و تهران برگزار خواهد شد.

یادآور می‌شود، در ادامه این نشست از پوستر همایش بین‌المللی حکیم فارابی با عنوان «جایگاه فارابی در توسعه حکمت نظری و عملی» رونمایی شد.

انتهای پیام ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha